Statek „stealth”, nowe zdolności i inne zmiany na Troy'u


Niecały rok temu serwer testowy Troy został zamknięty dla graczy i udostępniany jedynie przy większych aktualizacjach. Tak też stało się kilka dni temu, gdyż Troy został ponownie otwarty ze względu na wprowadzenie sporej aktualizacji, która dodała między innymi wiele nowego sprzętu, piętnaście nowych umiejętności, zmian w poszczególnych klasach statków (póki co tylko myśliwce) oraz tajemniczy statek posiadający zdolność „stealth” (w wolnym tłumaczeniu - maskowanie).

Największą nowością są oczywiście nowe statki - Raven Mk VI-R / Malefactor, który to posiadają ową zdolność „stealth”. Są to raczej okręty nietypowe, gdyż otrzymały całkowicie nowy zestaw sprzętu, którego nie można zamontować na innych myśliwcach (i na odwrót). Ponadto otrzymanie maskowania kosztowało je mniejszą ilość miejsca na sprzęt (tylko dziesięć slotów, podczas gdy przeważnie ulepszone myśliwce posiadają ich trzynaście lub czternaście).

Oto jak wygląda zestawienie statystyk wszystkich myśliwców: 
Spośród innych myśliwców, te okręty wyróżnia na pewno ilość miejsc na broń, których dostępne jest tylko trzy (dwa w nieulepszonej wersji), z czego dwa są przeznaczone wyłącznie na działka, a to trzecie na wyrzutnię rakiet lub min. Ogranicza to mocno możliwości konfiguracji okrętu, aczkolwiek ukierunkowuje go i narzuca konkretną taktykę.

Poza tym posiada nieprzeciętnie mało poszycia, gdyż tylko 420 po ulepszeniu go, a także nie ma żadnej obrony w postaci pancerza, a sam odnowa poszycia jest niezwykle wolna na tle pozostałych statków. Jego obrona przed krytycznymi uderzeniami też nie jest najlepsza. Temu statkowi nie można odmówić miana "miękkiego".

Aczkolwiek to co traci w wytrzymałości nadrabia w zwinności i prędkości, bowiem jest to najzwrotniejszy okręt w grze, posiadający bazowo najwięcej uników i największe przyśpieszenie. Jest idealny do natychmiastowego reagowania na zmieniające się warunki na polu bitwy. Ponadto ma identyczną prędkość dopalaczy, jak w przypadku statków przechwytujących, lecz nie to jest jednym z jego największych atutów. Posiada bowiem największą prędkość boczną silników ze wszystkich myśliwców, co pozwala mu lecieć bez dopalaczy i z uruchomioną umiejętnością maskowania szybciej niż część statków na dopalaczach!

Drugim ogromnym i chyba największym atutem tego statków w wersji nieulepszonej jest poziom emiterów, który wynosi 250! Pozwala to używać niezwykle mocnych wirusów, które będą trwały równie długo jak te pochodzące z eskort. Ponadto wersja podstawowa posiada bazowo więcej energii niż pozostałe myśliwce i choć jej regeneracja nie jest wspaniała.

Warto również nadmienić, że posiada dość spory radar, który obejmuje 2750 metrów wokół statku. Całkiem przyzwoity jest również zasięg FTL, gdyż obejmuje 6,75 lat świetlnych.

Ponadto jest to pierwszy statek z klasową umiejętnością - „stealth”. Dzięki niej, po aktywacji:
    •  okręt znika z DRADIS
    •  nie są widoczne nawiasy wokół, nazwa gracza
    •  wszelkie rakiety lecące za okrętem gubią namiar.

Pozwala to na atak z zaskoczenia, czy wykonanie zwiadu w pobliżu wrogich jednostek. Dodatkowo towarzyszy temu zmiana wyglądu statku.

Na tą chwilę umiejętności maskowania raz aktywowana działa ciągle. Jednak niektóre czynności mogą ją wyłączyć, a są to między innymi:
    • aktywacja niektórych zdolności, 
    • użycie działka, rakiety lub miny, 
    • otrzymanie obrażeń, 
    • użycie dopalacza, 
    • skok FTL, 
    • wejście w stan zagrożenia, 
    • wylogowanie się, 
    • ponowne kliknięcie ikonki zdolności maskowania.

    Natomiast poniżej znajdują się screeny i opisy nowych zabawek możliwych do zainstalowania na Raven'a i Malefactor'a.

    BRONIE - działa, rakietki i wyrzutnia min

    POSZYCIA - pancerz, wzmocnienia

    KOMPUTERY - wzmacniacze, wirusy, elektronika

    SILNIKI - dopalacze, SKR'y i wzmocnienia

    Wraz z pojawieniem się nowego typu uzbrojenia, a także nowych poszyć, silników i elektroniki, nie mogło również zabraknąć odpowiadających im umiejętności, których lista znajduje się poniżej:

    Rocket Specialization: zmniejsza czas przeładowania się lekkich rakiet o 1% na każdy poziom umiejętności
    » Rocket Release Training: zwiększa żywotność o 1% na każdy poziom umiejętności
    » Rocket Payload Specialist: zwiększa krytyczne obrażenia o 1% na każdy poziom umiejętności

    KKC Specialization: zmniejsza czas przeładowania się Kinetic Kill Cannon o 2,5% na każdy poziom umiejętności
    » Coil Bleed Reduction: zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 1%  na każdy poziom umiejętności
    » KKC Armor Penetration: zwiększa penetrację pancerze o 1% na każdy poziom umiejętności

    Heavy Missile Specialization: zmniejsza czas przeładowania się ciężkich rakiet o 1% na każdy poziom umiejętności
    » Heavy Missile Timing Techniques: zwiększa żywotność o 1% na każdy poziom umiejętności
    » Payload Specialist: zwiększa zadawane obrażenia o 1% na każdy poziom umiejętności

    Flechette Cannon Training: zmniejsza czas przeładowania się Flechette Cannon o 2,5% na każdy poziom umiejętności
    » Muzzle Choke Training: zwiększa zasięg optymalny oraz maksymalny o 1% na każdy poziom umiejętności
    » FC Power Management: zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 1% na każdy poziom umiejętności

    Machine Gun Specialization: zmniejsza czas przeładowania się Machine Gun o 1,5% na każdy poziom umiejętności
    » Machine Gun Burst Control: zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 1% na każdy poziom umiejętności
    » Machine Gun Sighting: zwiększa zasięg optymalny oraz maksymalny o 1% na każdy poziom umiejętności

    Poza wprowadzeniem nowego statku oraz sporej ilości sprzętu i umiejętności z nim powiązanymi, aktualizacji doczekały się też pozostałe myśliwce i sprzęt.


    Przede wszystkim podkreślone zostały atuty Viper Mk II i Raidera, gdyż zwiększono ich prędkość boczną do 85 m/s i na dopalaczach do 110 m/s. Poza tym nastąpiła zmiana w komputerach Ares / Hydra, gdyż usunięto bonus do zasięgu Dradis i stworzono nowy komputer, który jest dostępny wyłącznie dla Raptora / Ciężkiego Raidera, w tym wersji FR. Dodano również działo kinetyczne dla Rhino i Maraudera.

    Poza tym dodane zostały nowa statystyka - zasięg widoczności, który określa odległość z jakiej zamaskowany statek zostanie przez gracza zauważony. 

    Poprawiono też kilka niewielkich błędów i dodano skrót klawiszowy dla ukrywania interfejsu grupy.

    Dodaj komentarz

    Wymagane jedynie kultura osobista i zasady dobrego wychowania.