Newsletter #19


Wczoraj o godzinie 18-19 rozesłany został 19. już newsletter, w którym można przeczytać o generacji ciepła, Cobrze MK III, a także informacje o czwartej części Alfy i o Premium Beta. Ponadto można też przeczytać parę słów od Keith'a Harris'a oraz odpowiedzi na kilka najczęściej zadawanych pytań. 


GORĄCA UCIECZKA 


Generacja ciepła to istotny problem, nad którym głowić się musi każdy pilot statku kosmicznego. W próżni nie ma przewodzenia, ani konwekcji, dlatego też całe, generowane ciepło jest emitowane, co czyni każdy statek widocznym na radarze.

Dlatego aby nie stać się łatwą i widoczną zewsząd ofiarą należy rozważnie manewrować statkiem, gdyż im szybciej, "goręcej" uciekasz, tym łatwiej Cię zobaczyć. Ale nie tylko silniki generują ciepło, a wszystkie zainstalowane moduły i podzespoły.

Przemieszczanie się "szybciej niż światło" wewnątrz systemu sprawia, że zaczynasz się świecić jak latarnia, choć blednie to w porównaniu do ilości wygenerowanego ciepła w podróżach pomiędzy systemami.

Silniki główne produkują mniej ciepła niż te używane do podróży z prędkością światła i zazwyczaj nie ograniczają zbytnio w zwykłym manewrowaniu, czy walce.

Jak było wspominane, nie tylko silniki to potencjalne źródło generacji ciepła, ale także bronie. Niektóre wytwarzają więcej ciepła niż inne. Dla przykładu broń kinetyczna jest dobrym wyborem, aby pozostać w ukryciu. Natomiast lasery, inne bronie energetyczne i tarcze niestety pozostawiają ślad, który może zostać łatwo wyłapany przez każdy skaner.


Ponadto, dzięki zainstalowaniu odpowiednich modułów możliwe będzie rozgrzanie fizycznych bloków (?) do białości, a następnie odrzucenie ich. Poza pozbyciem się sygnatury cieplnej, gracz otrzymuje idealną okazję do zastawienia pułapki na innych graczy poszukujących emitujących ciepło rakiet. 

W ekstremalnych przypadkach można wybrać "wyłączenie" lub uśpienie statku, dzięki czemu sygnatura cieplna zostaje zredukowana do minimum, a takie podsystemy jak tarcze nie działają, a statek "wstrzymuje oddech" lecz nie na długo, gdyż pozostanie w takim stanie przez dłuższy okres czasu sprawi, że statek się wyłączy. 

Wyłączenie systemów statku (nawet wspomagania lotu!) i przy delikatnym użyciu jedynie silników manewrowych/pędników (?) osiągniesz prawie niewykrywalną sygnaturę cieplną. W połączeniu z odpowiednio użytą i dobraną bronią, a także taktyką można odkryć nową płaszczyznę walk kosmicznych. Ale uważaj, łowca może szybko zmienić się w zwierzynę...! 

Gracze mający dostęp do Alfy i Bety mający dostęp do trybu single player, mogą przetestować to i udoskonalić swoje umiejętności "cichego pilotażu".


COBRA MK III 


Cobra MK III jest najbardziej rozpoznawalnym statkiem uniwersum Elite; solidny, wielozadaniowy statek, będący idealnym wyborem dla samotnych wilków kosmicznych spotkań - najemnicy, podróżnicy, handlarzy. Poza tym jest to jeden z mniejszych statków w Elite: Dangerous.

Nie będzie jednak mógł osiągnąć takiej "zwinności" jakie posiadają mniejsze statki typu Eagle lub Sidewinder. Oba te statki są skategoryzowane jako super zwrotne, gdyż będą mogła zmieniać kierunek loty szybciej niż ich oponent.

Aby to wyrównać Cobra będzie posiadała więcej mocy w silnikach głównych, co da jej większą prędkość. Nie będzie jednak najszybszym statkiem w grze, lecz w połączeniu z wytrzymałością kadłuba, osłonami i porównując ją do swojej wielkości oraz wartości, będzie w stanie poradzić sobie z mniejszymi statkami.


Cobra nie jest kompletną "niezdarą" w walce. Posiada cztery miejsca na broń, co budzi niemały respekt. Z drugiej strony jest większe ryzyko namierzenia przez bronie większych statków, które starają się nadążać za mniejszymi statkami.

Elite: Dangerous to gra nie tylko o walce, choć dodanie skrawka kosmosu w Alfa 4 to ujawni. Prawdopodobnie głównym przeznaczeniem Cobry będą kombinacje walki, handlu i eksploracji.

Oczywiście dla wszystkich, którzy będą chcieli się specjalizować w określonych dziedzinach, będą statki do tego lepiej przystosowane. Jednak ze względu na ich niewielkie rozmiary będą pewne limity, na które należy będzie zwracać uwagę, aby podjąć się niektórych przedsięwzięć.

Poprawki obecnej wersja Cobry można się spodziewać w IV części Alfa testów, a także po starcie Premium Bety. Osoby, które nie widziały jej jeszcze, mogą obejrzeć krótki filmik z lotu tego statku:



ALFA 4 NA SKANERZE 
Informacje o Alfa 4 można znaleźć » tutaj «


PREMIUM BETA 
Twórcy Elite: Dangerous postanowili udostępnić niewielką część Bety (single player), w której gracze będą mogli doskonalić swoje umiejętności kierowania statkami. Jest to spowodowane sporym odstępem czasu jaki nastąpi pomiędzy przyznaniem dostępu do Premium Bety graczom z Alfy i z Bety. 

Dlatego też wszyscy, którzy wykupili Premium Bete, mogą rozpocząć już pobieranie skrawka Elite: Dangerous i zacząć ćwiczyć się w gwiezdnych bitwach!


NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA 

Perrie67: W jaki sposób w E:D będą wyglądały podróże na ogromne odległości w celu eksploracji galaktyki bez czynienia zbyt łatwym przemieszczania się pomiędzy zaludnionymi systemami?

Są dwa tryby przemieszczania się "szybciej niż światło":

  • Super-cruise, który jest używany do podróży wewnątrz systemów. Oryginalnie działał na zasadzie przemieszczania się w prześwitach (zakrzywienie przestrzeni? przyp.tł.) kosmicznych, jednak bazując na opiniach z forum, został on przemodelowany.
  • Hipernapęd używany jest natomiast do przemieszczania się pomiędzy systemami i do podróży na znaczne odległości. Istnieją różne modele tego napędu, a rozróżnia je czas ładowania, czy zużycie paliwa.
Oba zadebiutują w Alfa 4 (nie licząc wczesnej wersji nadprzestrzeni w Alfa 3).


bedroc: Cześć, jeśli udasz się w bardzo odległe rejony kosmosu w celu eksploracji, to czy dalej będzie się napotykało stacje i możliwości handu?

Większość ludzkości zamieszkuje przestrzeń obejmującą kilkaset lat świetlnych wokół SOL, Achenar oraz Alioth. Poza nimi znajdują się odizolowane systemy z niewielkimi społecznościami, z którymi będzie można handlować, a także zadokować do niewielkich stacji kosmicznych. Są to systemy graniczne, a poza nimi możliwe będzie jedynie dokowanie do innych statków i prowadzenie z nimi handlu (w tym z innymi graczami). Jednak w odległej przestrzeni nie będzie stacji kosmicznych, dlatego statki wyruszające na długie, odległe od cywilizacji badanie przestrzeni kosmicznej będą musiały być samowystarczalne, a więc zabrać odpowiedni zapas paliwa, czy części zapasowych, a także do konserwacji, czy odpowiednio wyremontować i naprawić statek. To będzie idealna okazja do współpracy pomiędzy graczami.


Wreckage: Czy dane nt. planet z Kepler'a (teleskop kosmiczny przyp.tł.) zostaną zaimplementowane do mapy galaktyki?


Droga Mleczna w grze będzie na tyle dokładna, na ile jest to możliwe. W ramach tego zostały użyte dane z różnych źródeł, które znalazły potwierdzenia w badaniach teleskopu Kepler'a.


Dodaj komentarz

Wymagane jedynie kultura osobista i zasady dobrego wychowania.